Комментарии к статье

«Беларусионизм — звучит красиво». Ольга Лойко предложила свою национальную идею

  • Вместо комментария
    23.06.2025
    Беседуют как-то три мужика.
    Первый: "А вот хорошо бы иметь такой аппарат, в который можно засунуть камень, а из него слиток золота"...
    Второй: "А вот хорошо бы иметь такой аппарат, в который можно засунуть кусок бумаги, а из него 100 долларов"...
    Третий: "А может есть ещё предложения по оздоровлению нашей экономики, товарищи министры"...
  • Сігога
    23.06.2025
    Адзіная нацыянальная ідэя якая павінна быць у Беларусаў - гэта пазбаўленне ад прыкарытнікаў і банды Лукашэнкі
  • Пагоня
    23.06.2025
    Сігога, Гэта не нацыянальная ідэя,гэта яе адсутнасць.Бачылі ужо вынік у 20-м годзе.
  • Вамь
    23.06.2025
    Сігога, на самай справе грошы.
  • Ничто
    23.06.2025
    Что они не выдумывают, только бы не готовить б.д. революцию. Олимпиадкт, выкупы, государство для всех. Спасибо, конечно. Наконец то кто заметил руускоязычное белорусское большинство. Только все это, госпожа Лойко, м точки зрения политики сплошное ничто.
  • Мх
    23.06.2025
    Ничто, ніколі не было расейскамоўных беларусаў, як нейкай ўстойлівай групы. Расейскамоўнасць беларусаў - вынік штучнага і каланіяльнага ўплыву Масквы. Калі б тут замест Расеі замацавалася Польшча, вы з такім жа поспехам былі "польскамоўнай беларускай большасцю". "Расейскамоўных беларусаў" як нейкай этнагрупы не існуе.
  • Гаспадар
    23.06.2025
    Ничто, Попытку русскомирной буржуазно-демократической революции, лишённой националистического базиса, мы уже видели, результат известен.Давайте лучше тогда уже готовиться к крестьянскому восстанию.
  • Беларуси только на мове не будет
    23.06.2025
    Мх, ошибаетесь. Это нет белорусов с белорусским языком как устойчивой группы. Сколько вас в Беларуси? Моуных? В Минске и до 20- го не было
    По стране в целом? Не знаю. По языку слышу только русский. Вас просто нет. А нас миллионы тут. Будете учитывать или будете продолжать витаьь в облаках?
  • Кальян
    23.06.2025
    Мх, Абсолютно верно
  • Мова - нашая зброя!
    23.06.2025
    Беларуси только на мове не будет, а вось яшчэ адзін "97%", хто хадзіў па вуліцах Менску у 2020 "шатаць рэжым", каб потым з радасцю сустракаць расейскія танкі, гатовы рабіць што заўгодна, каб толькі не размаўляць на мове тытульнай нацыі нашае дзяржавы ды знішчыць нашую нацыянальную самасвядомасць. З такімі і ніякіх ворагаў не трэба.
  • Мх
    23.06.2025
    Беларуси только на мове не будет, На якой мове? Вось на расейскай мове Беларусі сапраўды не будзе. Ваша расейскамоўнасць вядзе да яе знішчэння. Ну і яшчэ раз, адмовіўшыся ад беларускай мовы, вы б прынялі ўсякую іншую мову. Няма такой этнічнай групы "расейскамоўныя беларусы". Ну а ваша прынцыповасць адносна мовы сведчыць пра тое, што вы не беларус а расеец.
  • Ничто
    23.06.2025
    Гаспадар, не видели вы никакой попытки б.д.революции. это был выкидыш. Протестный. А моуныя националисты и этого не смогли сделать за 30 лет. Так что национализм белорусский не имеет шансов на победу.
  • Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай
    23.06.2025
    Гаспадар, паўстанне сялян не магчыма, бо іх узровень нацыянальнай самасвядомасці як у бульбы. Сяляне з часы паўстання 1863 года паказвала маскоўцам дзе паўстанцы. З таго часу, яны не сталі свядомей.
    Ды што сяляне! Паглядзіце, што прапануе Лойка, на якой мове размаўляюць вашыя "лідары" і можа смела казаць, што шанцу ў гэнага народца на лепшую долю няма.
  • Мх
    23.06.2025
    Ничто , Для вас "рэвалюцыя" гэта відаць толькі Ленін на браневіку, усё астатняе для вас ці "недастаткова радыкальнае" ці "ідзе ў няправільным кірунку". І чаму такая катэгарычнасць наконт усіх нацыянальных ідэй, акрамя расейскай? Да вас наўпрост звяртаюцца на беларускай мове, а вы замест таго каб падтрымаць размову (як прынята ў дэмакратычных грамадствах, да якога вы "на словах" так імкнецеся) пачынаеце сыпаць катэгарычнымі словамі і тэрмінамі? Хаця, калі для вас ўзор "ліберальнай дэмакратыі" гэта ЛДПР, то ўсё становіцца на свае месцы.
  • Гаспадар
    23.06.2025
    Ничто , Вот этот "протестный выкидыш" и есть попытка бур.-дем. революции.Не занимайтесь словоблудием,товарищ.
  • 30 лет имитации змагання не надоели?
    23.06.2025
    Мх, революция с шариками мы все видели. И как она позорно провалилась. Остаётся насильственная. С броневиком как вы гоите. Иного пути больше нет.
  • Імя
    23.06.2025
    Рэвалюцыя рускамірных? Не смяшыце.
  • Оставь мары
    23.06.2025
    Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай, Шансы на свободу есть. А вот шансов, что вы через нас придёте к власти и заставите белорусизоваться, адраджацца по Позняку, таких шансов я не вижу. Почему? Потому что вопрос иовы, адраджэння нас не волнует, как вас.
  • Гаспадар
    23.06.2025
    Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай, 1.Ёсць такое слова-сарказм,Косьця.
    2.Нашы лідэры размаўляюць на нашай мове.
  • Белару
    23.06.2025
    Сіянізм)))
  • Мирон
    23.06.2025
    БеллаСионизм звучит гораздо лучше) Белла - это значит прекрасный) Вот только Лысую гору под Держинском теперь нужно переименовать в Малый Силн)
  • без 100 грам не разбярэшся
    23.06.2025
    Адным не спадабаецца Беларусія, іншым - сіянізм, трэцім - кэмпы для дзяцей у Еўропе (Шанхай і Масквабад - іхняе ўсё). Думаем далей.)
  • Отцы и матери
    23.06.2025
    Теодор Герцль - отец политического сионизма.
    Ольга Лойко - мать политического белорусионизма.

    Ждем от Лойки книгу "Белорусское государство. Опыт современного решения белорусского вопроса" и организацию Всемирного белорусского конгресса.
  • Літвін
    23.06.2025
    Поўны гамон! Аказалася, што 250 рокаў маскоўскай беларушчыны, у выніку якой мы страцілі незалежнасць дзяржавы, трэць тэрыторыі, выракліся ад саманазвы свайго народу і ад сталіцы дзяржавы, ледзь не згубілі родную мову, на якой сёння размаўляе менш за 3% насельніцтва, дык выхадам з гэтага ганебнага становішча, нам прапануюць беларусініязм. Гэтае на ўсё, на што хапіла розуму. Галоўнае паболей руссіянізмаў, бо іх жа вельмі не хапае белым русскім. Яшчэ больш руссіянізмаў!
  • Пытанне
    23.06.2025
    Літвін, а якая ваша родная мова?
  • Вамь
    23.06.2025
    Літвін, терріторія =земля, люстэрко = дзэркало.
  • Anatol Starkou
    23.06.2025
    ЛойкоСіянізм.
  • .
    23.06.2025
    «Мы вывезем 10 дзяцей за лета, яны пракачаюць свае матэматычныя скілы, павучаць мову, адпачнуць, безумоўна, вернуцца ў Беларусь, і ў гэтым нічога дрэннага не будзе. Я не думаю, што дзяржава была б супраць»

    Дзяржава будзе супраць і адразу. Дапамога крыміналізавана, нешта чалавечае крыміналізавана. Як за кратамі, проста краіна гэта тая ж турма, калонія са сваім рэжымам, але большых памераў. Крыміналізавана салідарнасць, фінансавыя патокі, якія не кантралюе дзяржава. Тым больш ад "беглых". Навучанне, якое не кантралюе дзяржава.

    Фонд, які будзе збіраць дапамогу, і/або сайт, які будзе каардынаваць збор, будуць прызнаны экстрэмісцкімі.
    Тыя, хто атрымліваў дапамогу, (для дзяцей - іх прадстаўнікі, гэта значыць, бацькі або апекуны) будуць прызнаны саўдзельнікамі той арганізацыі і як мінімум вымушаны "вяртаць" грошы дзяржаве.

    Усё гэта відавочна з 2021-22 гг. Суседні артыкул пра эстонца, які сядзеў за тое, што сабраў дапамогу 140 сем'ям, толькі каб іх дзеці змаглі пайсці ў школу.

    Аналагічна з іншымі ідэямі. Навучанне ў сусветных ВНУ - падрыхтоўка людзей разумных і свабодных, не выканаўцаў, і за замежныя грошы. "Здрада". Медыцынская дапамога - ідзе не праз дзяржаву, "здрада".
    Нешта падобнае зараз магчыма, калі робіцца ціха, ананімізавана, праз сваіх людзей (гатоўку), не афішуецца. Аднак гэта супярэчыць ідэі гучнага "праекта".
  • Ноўнэйм
    23.06.2025
    ., цалкам згодны! Спадарыня Лойка чамусьці так і не ўцяміла за апошнія 5 год, якія пачвары ва ўладзе ў нашай краіне
  • Разложили по полочкам
    23.06.2025
    ., серьезно вы отнеслись к заявлению Лойки.
    Ну уж нет, на меньшее, чем мать политического белорусионизма, я от нее не согласен ))
  • Ян Норман
    23.06.2025
    Насельніцтву Беларусі,каб стаць беларусамі,трэба вярнуцца да сваіх каранёў.І гэтая ідэя існуе ужо чацьвертае дзесяцігоддзе.Назва яе-Адраджэньне.
  • Бох
    23.06.2025
    Ян Норман, ты блытаеш Грамадскі та Гасподарскі стройі. Первісная ўлада дзе? Грамады ці выбарныя пасады?
  • Пытанне
    23.06.2025
    Мы вывезем 10 детей за лето, они прокачают свои математические скиллы, поучат язык/
    Які язык? І як гэты язык наблізіць дзяцей да беларускасці?
  • Бох
    23.06.2025
    Пытанне , яны дажа не ведеюць як перакласці sin, а тут mathematics. я вось ведаю, але жадаю за тое грошэй. Багата грошэй, альбо dispersion ті linear algebra.
    __
    Плаціць вы не жадаеце, таму вось так ўсё прямолінейно(line то прамая).
  • у Беларусі 2 шляхі
    23.06.2025
    1. Ліцьвінізм - з большага ў тым сэнсе каб пераняць літоўскія погляды на ўнутраную і знешнюю палітыкў.

    2. нарэшце прызнаць сваю русскасць, аб'яднацца з роднай гаванню, супакоіцца і пачаць жыць.
  • Беларушчына - аблудны шлях нашае нацыі
    23.06.2025
    у Беларусі 2 шляхі, у нашае Айчыны адзіны шлях, шлях да адраджэння Літвы. Але на жаль, відавочна, што ў галовах 97% усялякія формы беларуссінізму.
  • Пытанне
    23.06.2025
    Чаму Наста Роўда не навучыла спікерку свайго ток-шоў гаварыць па-беларуску?
    На Еўрарадыё нават Роза Турарбекава, якая нарадзілася ў іншай краіне, прыехала ў Беларусь дарослым чалавекам і адпаведна ніколі не вучыла беларускую мову ў школе, і то ўжо па-беларуску выступае.
    Павага да спадарыні Розы.
  • Нячалы
    23.06.2025
    Які практычны вопыт працы ў Вольгі Лойкі, каб камусці штосці прапанаваць? Хто плаціў і плаціць ёй заробак?
  • Свінтус грандыёзус
    23.06.2025
    Сами мы не местные, языка вашего не знаем, но бабло, бабло, бабло.
  • Свінтус грандыёзус
    23.06.2025
    Сказала бы ўжо як ёсць Русіянізм, навошта гэтыя незразумелыя прыстаўкі
  • Чавус
    23.06.2025
    Справа добрая! Але сам тэрмін "беларусіянізм" мне не здаецца прыгожым па гучанню. Не трэба "падстаўляцца" недобразычліўцам.
  • .
    23.06.2025
    Ужо быў такі мем "Беларусіянін". Таксама ў такой форме не ясна, слова ад "Беларусь" або ад "Белоруссия".

    Увогуле калі думаць у гэтым напрамку: "беларусіянізм", "беларусіянства"..., то ёсць сваё слова "беларусшчына".
  • .
    23.06.2025
    Яшчэ "беларусіянізм" гэта і нешта тыпа пра беларускі сіянізм, што б не стаяла за гэтым словам.

    Дарэчы, "беларушчыну" ўжо прапаноўваў Коршунаў у 2023-м:
    https://d2accbiqacj5y8.cloudfront.net/319541
  • Міша Мойшын
    23.06.2025
    ., Ольге Лойко бліжэй і звыклей канчатак "сіонізм")))
  • Жора
    23.06.2025
    Не слухаю расейскіх бабуль, і вам не раю.
  • Valadzimir
    23.06.2025
    На дадзены момант, як здаецца, гэтая прапанова зьяўляецца найвышэйшай ступеньню прафанства белорусскіх "невероятных" "думкароў".
  • Альгерд
    23.06.2025
    Агентура лиетувы. Что бы мы отказались от литвинизма.
  • Беларушчына - аблудны шлях нашае нацыі
    23.06.2025
    Альгерд, здарада патрабуе ахвары. Яна жадаюць жыць у Вільнюсе ды атрымліваць грошы, бо каб жыць у Вільне неабходна змагацца.
  • Мх
    23.06.2025
    Чавус, "беларусіянізм", "сіянізм" = "агрэсія". А можа гэта ўсё. каб пад любым соўсам працягнуць такое слова як "Белоруссія"?. Да таго ж "сіянізм" у шырокай свядомасці азначае "яўрэйскі народ", "яўрэйскі нацыянальны рух". Мы што, ужо не "белыя рускія" а "белыя сіяністы"? Я ўжо не кажу пра тое, што гістарычна гэта карта ўжо адыграная. Яшчэ адна Алексіевіч? Зноў жа, і мова адна, і схільнасць да выкарыстання эўфемізмаў: "Чырвоны чалавек", "беласіяністы" А яшчэ (па мойму), філолагі... Толькі не Белаурускія ж ідэі прапаноўваць, не на беларускую ж мову пераходзіць.
  • Сяржук Каляда
    23.06.2025
    Падобна, што беларусізм - гэтае нейкая хвароба непісьменных белых русскіх.
  • Скажы Ў
    23.06.2025
    Чарговая тожебелоруска, якая на расейскай разважае пра беларускую нацыянальную ідэю, абсурд.
  • з сябе пачні Лойка !
    23.06.2025
    Скажы Ў,
    згодны, мой 70 гадовы Шведскі сваяк ў Кені , за 2 гады вывучыў Суахілі (ведаў цудоўна Ангельскую ) а гэтыя Беларускія журналісты за 40 гадоў не далі ніколі інтэрв'ю на роднай мове, з сябе пачні Лойка !
  • Беларускі антыімперыялізм не дзеля цябе
    23.06.2025
    "Нават Міхаіл Гуцэрыеў пра гэта гаварыў. "

    калі сам Гуцэрыеў тады бяду адразу,))) схадзі на канцэрт Міладзе лепш , Беларускі антыімперыялізм не дзеля цябе
  • Імя
    23.06.2025
    Ужо больш за сто гадоў нам падаюць прыклад суседзі - краіны Еўропы: Цантральнай, Усходняй ды Паўночнай. Бяры ды карыстайся.

    Для дзясяткаў народаў з вельмі розным лёсам рэцэпт на волю і дабрабыт адзін - нацыянальнае адраджэнне. Адмова ад уласнай другаснасці, ад навязанай чужынскай матрыцы і факусаванне найперш на сваім. Пачынаючы ад сваёй роднай мовы ды культуры.

    Чым раней, тым лепш. Чэхі, латышы пачалі адраджаць сваю мову, а потым здабылі і незалежнасць, больш за сто гадоў таму. Украіна робіць тое ж самае зараз, у іншых гістарычных умовах, праз вялікія ахвяры. Гэта плата за будучыню, за права "людзьмі звацца", якую некалі заплацілі ўсе еўрапейскія нацыі.

    Ясна, што Адраджэнне - гэта толькі першая прыступка. Але без яго не адбудзецца наогул нічога добрага. Матрыцу існавання дзяржавы мусіць нехта стварыць і падтрымліваць. І, калі гэта не свая нацыя, то гэта заўсёды нехта іншы, акупант.

    Так, бывае і гуманітарная акупацыя. Але, па-першае, яна нам ня свеціць. А па-другое, можна панаствараць прыхожых законаў, але, калі няма нацыі для іх падтрымкі, то гэта ўсё пасыпецца, ды ізноў атрымаем скотны двор на жах і пацеху суседзям, як было апошнія 30 год.

    [Зрэдагавана]
  • бабруйчанін
    23.06.2025
    Даведка
    1 зьезд сіаністаў адбылся 1897 г Базэль
    1 зьезд тых кто ні пагадзілсч інтэрнацыяналістаў 1898 Менск.
    Болей 100 год інтэрнацыаналісты ..касмапаліты глабалісты эксперементавалі і над беларусамі таксама))
    Шмат год чую " метадалогію" прапанову беларусам в Украіне павмнны стаць як " ізраіль як сіаністы ..яўрэі"
    Хвіліначку)) Беларусы ні дзе ні бадзялісь жылі на Сваей Зямлі мелі сваю Мову ні " прідумлялі" размаўлялі
    " Майсы байкі" з тора біблія ні перараблялі сваю.Гісторыю гублялі так
    Зноў нейкія нашчадкі преабражэнскага браменталя і " спадарожніка" швондэра нейкі " экскрэмент" прапануют..
  • Лойкизм - идеология Беларуси!
    23.06.2025
    Вольга Лойка выказвае ўсё жыццё і ва ўвесь час сваёй прафесійнай дзейнасці ідэялогію, якая блізкая звычайнаму чалавеку, а не Іісусу ці таму, хто ў туалет не ходзіць, ці наогул не мае страўніка. Гэтую "чалавечую" ідэялогію можна назваць у гонар аўтара, і няхай Лойкізм стане тым фундаментам, на якім будзем будаваць будучыню Беларусі!

    Няхай Жыве Лойкізм!
  • Скарына
    23.06.2025
    [Рэд. выдалена]

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць