Комментарии к статье

Умер последний из братьев Бельских, которые партизанили в Налибокской пуще

  • .
    23.09.2025
    Партызаны выжылі пры фашыстах, але не здолелі пры саветах.
    Адна навала за другой у Беларусі.
  • іронія
    23.09.2025
    ., саветах, якія якраз немцаў ці/і нацыстаў называлі фашыстамі.
  • нацысцкія канцлягеры выкарыстоўваліся ў гэтай якасьці яшчэ пяць гадоў
    24.09.2025
    .,
    камунякі шмат сваіх злачынстваў сьпісалі на немцаў, як яны гэта спрабавалі зрабіць, напрыклад, і з Катынем.
    Чырвоная армія Маскоўскай імпэрыі «вызваліла» Асьвенцым, але бальшавіцкія лягеры яна ахоўвала да апошняга. Мала хто ведае, што нацысцкія канцлягеры выкарыстоўваліся ў гэтай якасьці яшчэ пяць гадоў. З самых вядомых — Бухенвальд і Заксэнгаўзен (спэцлягер № 2 і спэцлягер № 7, у бальшавіцкай тэрміналёгіі). З 1948 года спэцлягеры былі перападпарадкаваныя ГУЛАГу, у 1950-м ліквідаваныя. Але іх абсталяваньне не прапала: новыя дбайныя гаспадары вывезьлі і выкарысталі па прызначэньні ў лагерах Маскоўскай імпэрыі. Як вынікае з гэтага дакумэнта, у Бальшавіцкай імпэрыі былі вывезеныя разборныя драўляныя баракі, абсталяваньне кухняў і пральні, мэдычная маёмасьць. А таксама нейкія «вытворчыя мэханізмы» — што хаваецца пад гэтым злавесным азначэньнем, у дакумэнце не расшыфравана.
  • .
    23.09.2025
    І?
    Не гледзячы на злоўжыванне тэрмінам у савецкай прапагандзе, і тагачасны і сучасны кансэнсус у тым, што нацыянал-сацыялістычная партыя была адной з фашысцкіх. Гэта не толькі ў вузкім сэнсе італьянская партыя, але і нямецкая (н.-с.), гішпанская, румынская, венгерская, харвацкая і г.д., усяго іх дзясяткі.
    І сучасныя даследчыкі фашызму тлумачаць гэты тэрмін менавіта так.

    Звычайна вы чапляецеся да тых, хто не даацэньвае зло саветаў і агульна называе антычалавечныя рэжымы "фашысцкімі". Але я ж зараз якраз і падкрэсліваю зло саветаў.
    У чым сэнс вашых "абвяржэнняў" адной тэрміналагічнай памылкі другой, не лепшай? Ёсць нейкая задача абеляць фашызм, ці што? Не разумею.
  • ::
    23.09.2025
    іронія , не звяртайце ўвагу на ".", гэта мясцовы троль, да таго пад рознымі назвамі, які тут сядзіць дзень і ноч ды флудзіць і флудзіць, да таго ў духу "я самы разумны, усе іншыя - дурні". Або троліць, або свята верыць у гэта. А яшчэ паўюдна бачыць змову і ботаў у іншадумцах.
  • іронія
    23.09.2025
    ., звычайна вы чапляецеся? Big Brother is watching you?
  • .
    23.09.2025
    І?
    Па сутнасці пішыце, а не мутныя абрыўкі думак.
    Што жадалі сказаць першым паведамленнем, што гэтым?
    Або ботаферма, якая бачыць словы "фашызм", "саветы" і нічога не разумеючы, капіруе свой стандартны каментарый?

    Сапраўдная іронія ў тым, што каб выкарыстоўваць іронію, трэба разумець 2 сэнсы і гульню паміж імі. А вы 1 сэнс сфармуляваць не можаце.
  • .
    23.09.2025
    Ён ужо "звярнуў увагу", дачапіўся на роўным месцы з недарэчнай прэтэнзіяй.
    І Вы зараз звярнулі ўвагу, пра тое, што не трэба звяртаць увагу. Сапраўды, іронія. "Тры дні я гналася за вамі, каб сказаць, як вы мне абыякавыя!"

    Па сутнасці ёсць што сказаць? (Фашызм/саветы). Калі няма, то вы і ёсць тут тролі, чыя мэта звярнуць любую дыскусію на бруд і лаянку.
  • .
    24.09.2025
    Навошта мне гэта пішыце зараз? Я ведаю. І гэты тэкст бачыў ад Вас тут два дзясяткі разоў.
    У даным выпадку ён нерэлевантны тэме артыкулу і абмеркаванню (як і ніжэй цытата пра атрад Маркава). Пра які дакумент размова ў абрыўку?
    Бяздумным паліваннем аднолькавых кавалкавых тэкстаў дыскрэдытуеце іх сутнасць.
    А бясконцымі памылкамі здзекуецеся над беларускай мовай. Не "Катынем", а "Катынню".
  • даўно трэба было Бельскіх ў пракуратуры РБ дапытваць , за злачынства супраць Беларускіх сялян
    24.09.2025
    ., іван, пішы свае скаргі ў маскву , я твае скаргі не чытаю. Тут цудоўна бачна што беларусцы ведаюць гісторыю і імперская прапаганда не працуе. І калі бы наша РБ ПРАКУРАТУРА працавала незалежна , даўно трэба было Бельскіх ў пракуратуры РБ дапытваць , за злачынства супраць Беларускіх сялян
  • .
    24.09.2025
    Бельскія не датычныя да бойні ў Налібоках, пра тое ёсць храналагічнае тлумачэнне (ніжэй у каментарыях) і кансэнсус гісторыкаў.
    Вы тут самі працуеце як "іван"-правакатар з Масквы. Акрамя накідвання неправераных версій дзеля распальвання міжнацыянальных спрэчак, яшчэ і сістэматычны здзек над беларускай мовай.
  • што вам ваша бабуля, ci маці (калі вы сталы ) распавядала пра вайну ?
    24.09.2025
    ., маскоўскія казакі, што вам ваша бабуля, ci маці (калі вы сталы ) распавядала пра вайну , яна Беларуска ?
  • .
    24.09.2025
    Не туды ваюеце. Я не пад уплывам савецкай прапаганды пра партызан, пра што, верна, памятаю расказы сваякоў і знаёмых, як яно тады было.
    Да таго ж ёсць добрая праца гісторыка Багдана Мусяла пра партызан.
    І гэтыя крыніцы не параўнаць з Вашымі 2-3 павярхоўнымі абрыўкамі невядома адкуль.

    Пры гэтым вось гэтая канкрэтная гісторыя пра атрад Бельскіх не мае адносін да бойні ў Налібоках. Яшчэ раз, чытайце артыкул Гурневіча на "Свабодзе" або даведку з сайта польскага Інстытута Нацыянальнай Памяці.

    Вы лічыце, што з Вамі могуць спрачацца толькі "маскоўцы". Так вось не, Вы атрымліваеце крытыку ад беларусаў. І я не першы.
    Ведаеце такога - Азаронка? Выглядаеце як такі ж Азаронак, непісьменны, хамаваты, слабы ў аргументах. Азаронак у перакладзе на беларускую.
    1. Дзіцячыя абразы: "маскоўскія казакі", "іван".
    2. Паліванне 20-30 аднолькавымі абрыўкамі падрыхтаваных цытат замест уласных думак.
    3. Пастаяннае "я адказаў не чытаю". Калі лічыце, што гэтым падымаеце сабе над апанентам, то не так, наадварот, апускаеце.
    4. Непісьменнасць, здзекі над беларускай мовай. "Змагацца з імперый", "Катынем", пунктуацыя.
    Калі насамрэч "хварэеце" за беларушчыну, займіцеся самаадукацыяй, бо пакуль што Вы яе толькі дыскрэдытуеце такім падыходам.
  • што вам ваша бабуля распавядала пра гэтых бандытаў з лесу ?
    25.09.2025
    ., што вам ваша бабуля, ci маці (калі вы сталы ) распавядала пра гэтых бандытаў з лесу , яна Беларуска ?
  • .
    26.09.2025
    Адказ у другім сказе майго папярэдняга каментарыя.
    Хопіць капіраваць адныя і тыя ж тэксты з памылкамі: "сі маці", выглядае ганебна. За "іванаў" і "казакаў" трэба выбачыцца, а сваю памылку пра Бельскіх прызнаць - вывучайце беларускую гісторыю. Замест рытарычных фігур і недарэчных цытат пішыце сваю думку цалкам.
  • Жвір
    23.09.2025
    Чамусьці ў Беларусі няма ні помнікаў, ні кіна, ні шыльды якой у гонар Бельскіх. Таму, што ўсё, што зьвязана з ДСВ - "бальшая ідзеалагічэская вешч"... і больш нічога.
  • .
    23.09.2025
    У Налибокскай пушчы ёсць стэнд на месце ляснога лагера і рэканструкцыя зямлянак. Гэта прыкладна з 2019 г., да прыезду нашчадкаў партызан.
  • В отряде Маркова было 116 женщин, 9 из них имели должности. Остальные служили утехой
    23.09.2025
    Жвір ,
    Михаил Пинчук, автор книги "Советские партизаны. Мифы и реальность", пишет: "В отряде Ф.Г. Маркова было 116 молодых женщин, причем только 9 из них имели какие-то должности. Остальные служили утехой для партизанской верхушки. На современном языке это означает, что девушки, молодые женщины должны были оказывать сексуальные услуги. Кое-что перепадало и рядовым партизанам. Сам Федор Марков совместно проживал с несовершеннолетней девушкой…". Поясню, что Фёдор Марков, это командир бригады им. Ворошилова, полковник и Герой Советского Союза.
  • Ддда
    25.09.2025
    Жвір , есць музей габрэйскага супраціву ў наваградку. Шмат прысвечана атраду. Музей з экскурсіяй раю наведаць
  • Жвір
    24.09.2025
    В отряде Маркова было 116 женщин, 9 из них имели должности. Остальные служили утехой, Тут про Маркова ? Или вам без розницы ?
  • Гісторык
    23.09.2025
    Савецкія бандыты.
  • Заходнік
    23.09.2025
    "Пасля вызвалення Беларусі..."

    Па сённяшні дзень бачна вынікі гэтага вашагна руска-савецкага "вызвалення ". Бачна, што не наш пісаў артыкл, а нейкі ўсходнік. У Гурневіча ў запісе няма такіх слоў.
  • Добам
    23.09.2025
    [Рэд. выдалена]
  • Яшчэ раз.
    23.09.2025
    [Рэд. выдалена]
  • I
    23.09.2025
    Існуе масіў дакументаў пра рабаўніцтва менавіта гэтымі партызанамі мясцовага насельніцтва.
    Патрэбна кансультацыя спецыялістаў па гэтым пытанні. Артыкул слабы гістарычна.
  • Дзякую
    23.09.2025
    Дзякую Рэдакцыі за цікавы артыкул!
  • Ў
    23.09.2025
    Адкажыце калі ласка. Хто выразаў беларускую веску Налібакі ў Менскай вобласці ў 1943-м годзе?
    Есць Вікіпедыя на гэту тэму. Асабліва цікава польская. Там спіс загінутых і іх ўзрост.
    Разня ў Налібаках.
    Чаму пра гэта і іншыя злачынствы з гісторыі савецкага рэжыму не пішуць?
    Немцы гэту веску не чапалі. Тым не менш чырвона-зяленая прапаганда запісала гэта злачынства на немцаў, як і камунякі звалілі на немцаў свае злачынства ў Катыні.
    Цяжка ўявіць сабе колькі весак і колькі жыхароў у Беларусі знішчылі савецкія партызаны, камуністы і сталіністы пад час другой сусьветнай вайны.
  • .
    23.09.2025
    Хто не піша? Да каго прэтэнзія?
    На "Свабодзе" ёсць артыкул таго ж Гурневіча "Як партызаны забівалі маіх аднавяскоўцаў. 75 гадоў налібацкай бойні".

    Спіс загінулых - не ў польскай, а ў беларускай вікіпедыі.
    У польскай вікіпедыі спасылка на старонку Instytut Pamięci Narodowej, дзе скептычна ацэньваюць версію пра ўдзел у гэтым забойстве габрэйскага атраду Бельскіх, бо яно адбылося 8.05.1943, а атрад перадыслакаваўся з лідчыны ў Налібокскую пушчу ў другой палове 1943 г.
  • Чел
    23.09.2025
    Ў, Потому что партизан партизану рознь. Не нужно путать настоящие партизанские отряды созданные местными жителями в начале войны и диверсионные группы, присланные из Москвы. Настоящие отряды были именно еврейскими просто потому, что им было деваться некуда: кругом расстрел. А московские ДРГ это совсем другое, они грабили и стреляли всех подряд, и немцев и местных. Ставили под ружье местных не успевших эвакуироваться партийных и вперёд, в мясные штурмы. Ну отчеты в Центр.
  • ?
    23.09.2025
    ., а пытанне не да Бельскіх. Пытанне да чытача якому карысна ведаць што далека не ўсе вескі ў Беларусі спалілі немцы пад час другой сусьветнай вайны.
    Значную частку весак разам з жыхарамі знішчылі савецкія партызаны і гэта факт.
    І калі вядомыя дагледчыкі ў 1980-я зраблі працу згодна з якой ў Беларусі немцамі спалена каля 600 весак, а генеральная пракуратура лукакі кажа ці то пра 10 тыс ці 15 тыс знішчаных весак разам з жыхарамі, то раблю вынік, што каля 600 весак знішчылі немцы, а каля 9400 ці 14400 знішчана савецкімі партызанамі сталіністамі і камуністамі.
    Такім чынам гітлераўцы разам са сталінісіамі пад час другой сусьветнай вайны забілі кожнага чацьвертага жыхара Беларусі. І калі лукашэнкаўская прапаганда кажа пра забітага кожнага трэцяга, то тады гітлераўцы разам са сталіністамі забілі кожнага трэцяга жыхара Беларусі пад час другой сусьветнай вайны.
    Дарэчы пад час савецкай вайны ў Афганістане 1979-1989 саветы знішчылі каля 15000 аўганскіх аўлаў і кішкакоў і забілі каля 2 іл жыхароў Аўганістану.
    Такім чынам ў Аўганістане пад час аўганскай вайны савецкія акупанты знішчылі больш аўганскіх весак разам з жыхарамі чым немцы ў Беларусі пад час другой сусьветнай вайны. Прытым больш чым у некалькі разоў.
    Што гэта як не генацыд супраць аўганскага народу?
  • да 1942-43 не было не якіх "партызан" ў Беларусі
    23.09.2025
    Чел,
    "партизанские отряды созданные местными жителями в начале войны "

    маскоўская брахня і прапаганда да 1942-43 не было не якіх "партызан" ў Беларусі , жаўнеры сталінскага войска добра ўладкаваліся ў вёсках
  • о зверствах партизан, как они делали ночные набеги на деревню
    24.09.2025
    да 1942-43 не было не якіх "партызан" ў Беларусі, Бабушка рассказывала о зверствах партизан, как они делали ночные набеги на деревню и грабили, забирали всё, а кто сопротивлялся, могли и убить.
  • Я
    23.09.2025
    В 43м веска Дражна знiшчана габрэйскiм (пераважна) " партызанскiм " атрадам .Забiлi 25 чалавек . " Палiцэйскiм гарнiзонам " гэты бандыты называлi атрад самаабароны вёскi ад гэтага звярынца .
  • "партызаны" прыходзілі і забіралі ўсё
    23.09.2025
    Я, TAK, Мая маці жыла ў партызанскай зоне. У дзяцінстве яна расказвала, што "партызаны" прыходзілі і забіралі ўсё, кажучы: «Усё роўна ўсё пойдзе немцам». А некаторыя немцы, наадварот, кармілі дзяцей.
  • бальшавікі забівалі , УСІХ ў сялянскай частцы вёскі , дзяцей , жанчын, падлеткаў
    24.09.2025
    Я,

    вы брэшаце зноў, навошта ? да шляхецкай частцы вёскі тэрарысты бальшавікі не дайшлі (самаабарона ведала як сябе абараняць) забівалі , УСІХ ў сялянскай частцы вёскі , дзяцей , жанчын, падлеткаў. З вашай Маскоўскай КП : Не жалели даже семьи фронтовиков
    Сегодня Дражно - благополучная деревня,..... До дома Евы Мефодьевны Сироты (сегодня бабушке идет 86-й год) партизаны не добрались.
    - Деточки, не дай Бог кому-нибудь узнать ту войну, - хваталась за голову Ева Мефодьевна. - Мы выжили, а мою подругу Катю застрелили, хоть кричала: «Я своя!» Застрелили невестку и свекровь, их маленького мальчика бросили умирать. А ведь отец их семейства воевал на фронте.

    - Люди хавались в ямах из-под картошки, так одну семью прямо там и расстреляли, не пожалели, - с отчаянием говорил 80-летний Владимир Апанасевич. Дедушка не выдержал и разрыдался. - Меня судьба спасла, а ведь некоторых подростков партизаны специально отводили за полкилометра в поле и расстреливали. Недавно к нам приезжали из райисполкома, человек восемь. Спрашивали о сожжении Дражно партизанами, правда ли это. Больше молчали, покачивали головами. Так молча и уехали.

    Александр Апанасевич, сын дедушки Владимира, показал паспорт убитой партизанами Валентины Шамко. На фотографии - девочка, милая, с наивным взглядом, беззащитная.

    - Это моя тетя. Мама рассказывала, что ей стреляли в голову, - с недоумением в голосе рассказывает дядька Александр. - Мама хранила простреленную косынку Валентины, но сейчас найти ее я не могу
  • бальшавікі забівалі , УСІХ ў сялянскай частцы вёскі , дзяцей , жанчын, падлеткаў
    24.09.2025
    Я,

    спадар прабач , хутка чытаў , усё так, ў Дражне (ў шляхецкай частцы) была толькі самаабарона (абарона вёскі ад маскоўскіх бандытаў ), не якіх мітычных паліцыянтаў там не было
  • Что-то не видно колхозных атесимитов в комментариях
    24.09.2025
    Странно
  • з чым ты не згодны ?
    24.09.2025
    Что-то не видно колхозных атесимитов в комментариях,
    іван, з чым ты не згодны ? 1.2. і калі ласка на тытульнай мове, на афра- азіяцкіх не чытаю .
  • Вам нужно посодействовать приезду Арада в Вильню для дачи показаний
    24.09.2025
    Что-то не видно колхозных атесимитов в комментариях, вы Молодцы Израиль что военных преступников ловите по всему миру, только где последовательность ? что евреев НКВДшников не выдаёте, что за 2е стандарты ? как там убийца НКВДшник Ицхак Арад , жив что не выдаём его ?
    Вам нужно посодействовать приезду Арада в Вильню для дачи показаний, касающихся его партизанского прошлого в годы Второй мировой войны и возможной службы в карательных отрядах НКВД. Согласно официальной биографии, во время Второй мировой войны Ицхак Арад в 15-летнем возрасте присоединился к партизанам, сражавшимся против войск вермахта и их пособников. После окончания войны уехал в подмандатную Палестину, вступил в подпольные партизанские отряды «ПАЛЬМАХ», в отставку он вышел в звании бригадного генерала. Более 20 лет – до 1993 года – Арад возглавлял мемориальный комплекс памяти жертв Холокоста "Яд-Вашем" и получил международное признание как специалист по еврейской истории Литвы. Однако генеральный прокурор Литвы Альгимантас Валантинас полагает, что в биографии учёного есть и менее известные страницы. В Вильне подозревают, что в военные годы он, будучи партизаном, принимал участие в убийствах МІРНЫХ жителей Литувы. Как указано в сообщении прокуратуры ЛР, в материалах досудебного расследования уголовного дела имеется достаточно данных, позволяющих полагать, что Ицхак Арад мог совершить в Литуве преступные деяния протів человечності
  • Lusia
    24.09.2025
    Naziści? A co to za nacja? A może warto pisać po prostu - Niemcy - szanowna redakcjo

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць