Article comments

Kalesnikava: In 2020, I fought not against Lukashenka, but for people, freedom, and free elections

  • Pupupu
    23.05.2026
    Чым далей, тым больш крывадушнымі выглядаюць такія заявы. Асабліва пра тое, што "лукашэнка сыйдзе па тых ці іншых прычынах". Няхай яна паглядзіць на Азэрбайджан, Іран і Паўночную Карэю. Там ужо сыход некага ні на што не ўплывае.
    І канешне ж нуль узгадак пра ваенныя злачынствы.
  • Аскольд
    23.05.2026
    я так понимаю, тюрьма все же перевоспитывает. А чем жестче условия содержания в тюрьме, тем быстрее и качественнее идет перевоспитание.
  • Воланд
    23.05.2026
    Аскольд, а ты сам сидел? если нет, то ничего ты не понимаешь
  • Реалист
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Мушчына 30 лет
    23.05.2026
    Аскольд, да никто ее не перевоспитывал, она такая и была.

    Просто тогда был тренд на протест, мирную революцию, все были, як кажуць, у захапленні, шарики, флаги, цветочки, плакаты. Наша Маша такая классная, современная, с красной помадой, дает интервью Дождю и Эхо Москвы, рассказывает про законность, культурно общается с ментами и называет всех невероятными.

    Ну короче за шариками и цветочками, мало кто что понимал. Понимают ли сейчас? Мода на протест прошла, большинству нет никакого дела до всего этого, вот и все понимание.
  • По имени понятно, где он всю жизнь сидел
    23.05.2026
    Воланд, И на каких 2 злотувки за коммент
  • Жора
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]

    [Зрэдагавана]
  • Хрыч
    23.05.2026
    Жора,что то у вас все герои революции,именем которых дожны быть названы все и все в НБ резко стали клоунами и предателями 😀😆🤣
  • Pupupu
    23.05.2026
    Цікавыя маніпулятыўныя падыходы, калі наўмысна заяўляецца, што ўкладаць ў грамадства не змагаючыся зь дыктатурай немагчыма. Таму толькі на паклон да агл.
  • Аналитик
    23.05.2026
    Какая хорошая, добрая девочка.
  • милли
    23.05.2026
    Лукашенко проживет еще тридцать лет. Поэтому заявления про боробу за людей выглядят нечестными и лицемерными. Те, кто пошел в школу в 2022 уже будут индоктринированы культом не поможет и интернет. Той Белай Руси, за которую пекутся, уже нет и не будет. Это не евросоюз выгонял белорусов, это Лукашенко выгнал посольства. Колесникова лжёт, как дышит.
  • В смысле
    23.05.2026
    милли, так уже сейчас выросло поколение, которое родилось и прожило всю жизнь при Лукашенке. При этом никакого культа личности нет и не было.
  • Шклоуски конюх
    23.05.2026
    Очередное доказательство, что болезнь под названием «мирный протест» неизлечима. Страна в оккупации, а нам предлагают не бороться с гауляйтером, а просто ждать чудес! Вот из-за таких маршеходцев, которые снимали обувь перед лавочками вместо реального отпора, мы сейчас там, где есть.
  • Бывший политический заключённый
    23.05.2026
    Шклоуски конюх , сразу два замечания:
    1. Мы там, где мы есть из-за себя, а не кого-то.
    2. Никакой реальной борьбы с 🪳 нет. Есть словесные угрозы, важное надувание щёк и балбатня без границ, но не борьба.

    Колесникова, как и любой другой человек, прошедший годы заточения за политику, имеет полное моральное право на любое мнение, нравится это кому-то или нет. Я, например, бесконечно далёк от бабариканцев, но не отказываю им в их праве на своё мнение.
  • Янка
    23.05.2026
    Шклоуски конюх , узначальце немірны
  • Шпак
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]
  • РБ захавала незалежнасць на стагоддзі
    23.05.2026
    Шклоуски конюх , Не глядзі зашмат .ru, Столькі тут маскоўскіх казак, РБ захавала незалежнасць на стагоддзі i 96% Беларусаў за Незалежнасць сёння , таму ты тут на НН а не РТ пішчыш. Беларусы заўсёды свае дзяржавы мелі, змірыся .
    Транзіт да мора узмацняе Незалежнасць РБ, і гэта наша галоўная мэта усёй палітыкі нас нацыяналістаў. А Вось мы з Пазьняком лічым дзеля што дзеля нас літвінаў-беларусаў прыярытэт нумар адзін - існаванне Беларусі, яе незалежнасць і суверэнітэт. І любыя падыходы павінны сыходзіць менавіта з гэтага . Вы з гэтым падыходам- кодам згодны ?
  • Шклоуски конюх
    23.05.2026
    Бывший политический заключённый,
    ​У нас бойцов нет, остались одни философы и ждуны, которые молятся, чтобы он поскорее в ящик сыграл. Вот и весь протест. А Колесникова... Не надо рваться в СМИ, если не готова признать реальность. Играй на флейте. Имей смелость признать, что вся ваша мирная стратегия была фатальной ошибкой. А сидеть с умным лицом и вещать про «диалог с маньяками» и то, что с ними не надо бороться — это просто политическое вредительство.
  • Бывший политический заключённый
    23.05.2026
    Шклоуски конюх , совершенно верно!
    Как 99% протестующих отреагировали бы, если бы после террора 9-12 августа на улицах Минска появились наши люди с оружием и силой положили конец власти 🪳 ?
    Правильно! Обвинили бы лучших в бандитизме и радикализме.
    Поэтому люди и не стали ничего предпринимать. Потому что абсолютное большинство за шарики, плакаты и цветы.

    Что касается Колесниковой, то это её право говорить что угодно, т.к. она более не общественный деятель. По сути, ей можно предъявить только за 20-й год, и не более того. Фишка в том, что предъявлять надо почти всем: от "розовых пони" и "единорогов" до умничавших с дивана из-за кордона.

    Сейчас главная задача - вытащить людей из плена и освободить заложников. Тех, кому выписали билет в один конец, и кто делал дело, а не на лавочке в белых носочках стоял.
  • Шклоуски конюх
    24.05.2026
    Бывший политический заключённый,
    с Колесниковой вы не правы. Её слова про "диалог" — это нож в спину тем, кого надо вытаскивать. За 20-й год надо предъявлять всем сказочникам, чтобы больше никаких карнавалов. Пора снять розовые очки: мирные акции под оккупацией — это тупой слив актива. Главная мысль, которую все должны понять: колесо репрессий не остановится, пока жива сама оккупация. Вытащить политзаключенных получится только силой. Никакие хороводы и шарики их оттуда не достанут.
  • Шклоуски конюх
    23.05.2026
    Янка, Янка, опять эта детская манипуляция. Кого возглавлять? Толпу «розовых пони»? Чтобы возглавлять силовое сопротивление, нужна армия людей, готовых идти до конца. А в 2020-м вокруг были сплошные маршеходцы. Начни кто-то тогда действовать жестко — вы же сами, любители мирных протестов, его бы упырыям и сдали, чтобы он вам «мирную картинку» не портил.
  • .
    23.05.2026
    Вось Вам колькі лайкаў ставяць. Значыць, аднадумцы і ўдзельнікі немірнага пратэсту існуюць. Не адзін чалавек крытыкаваў фармат дзеянняў у 2020-м.
    Вось іх і ўзначальце. Аб’яднайцеся.

    Або нават пры адсутнасці аднадумцаў магчымыя кропкавыя адзіночныя акцыі.
    Ідзіце "да канца", як прапануеце іншым.

    Насамрэч, мы з вамі выдатна ведаем, што такія як вы, і не збіраліся нічога рабіць ніколі. Вы і ёсць самае слабае звяно грамадства.
    Бясконца ныеце. Нават замінае вам не вораг, а кабеты з кветкамі.
  • Шклоуски конюх
    23.05.2026
    ., опять эта детская логика. «Собери лайки и иди один на танки». Лайк в интернете — это просто согласие здравомыслящих людей с фактами, а не готовая армия. В 2020-м на улицах были сотни тысяч, и это была та самая масса, которой можно было разнести систему в щепки. Но маршеходцы сделали всё, чтобы слить эту энергию в унитаз. Одиночные акции под вооруженной оккупацией — это бессмысленное самоубийство, а не революция. Самое слабое звено — это те, кто дарил цветочки палачам, думая, что тирания падет от умиления. Вот вы и привели страну туда, где она сейчас.
  • мясцоваму боту
    23.05.2026
    ., "Бясконца ныеце" - хто б казаў.
  • .
    23.05.2026
    Вашую асабістую энергію таксама нехта "зліў"?

    Што канкрэтна спрабавалі зрабіць асабіста ў 2020-м?

    І які быў Ваш дакладны план перамогі? Па пунктах.
    Маеце "сотні тысяч на вуліцах", перспектывы нібыта добрыя: "можно было разнести систему в щепки".
    Зброі ў іх няма. Што трэба зрабіць для захопу ўлады, і каб не атрымалася "бессмысленное самоубийство" ў масавых памерах?
  • Шклоуски конюх
    24.05.2026
    ., ну и что я должен был сделать лично по вашему плану? Взять в руку шарик, накрасить губы красной помадой и пойти одному штурмовать ровд?
  • .
    24.05.2026
    Нагадаю, Вы толькі што сказалі: "В 2020-м на улицах были сотни тысяч, и это была та самая масса, которой можно было разнести систему в щепки."
    Як можна было? Па пунктах.
  • Народ и диктатура
    24.05.2026
    ., Не было штаба революции. Был штаб невероятных. Одна флейтистка, некий банкир от Газпрома, некая домохозяйка без политической биографии. И цель у них была не свергнуть силой диктатуру, а пукнуть, протестовать и все на этом. Я тогда писал, что корабль революции без руля с полу безумцами, полу фанатиками мирного протеста никогда не придет в гавань победы. Потому что победа мирной революции в наших условиях, да ещё при агрессивной имперской России, невозможна. А вооруженное сопротивление практически ведёт к внешней интервенции России. Так что же надо было делать? Я тогда писал, что лучше бойкот. И не было бы 500 тысяч вынужденных эмигрантов, тысячи репрессированных и убийства. Ну разве я был не прав, глядя из сегодня?
  • Шклоуски конюх
    24.05.2026
    ., не путайте меня с любителями бойкотов. Бойкот — это та же идеология диванных ждунов. Мой план для массы в полмиллиона был прост: 1. Не расходиться по домам. 2. Тотальная блокировка логистики страны. 3. Занятие администраций. При такой массе омон физически заканчивается через сутки.
    ​А теперь любителям пугать нас «интервенцией россии». Если вы так до дрожи боитесь оккупантов, что готовы заранее сдаться, то о какой независимости вы вообще рассуждаете? Посмотрите на украинцев — вот они за свою свободу готовы драться. А если вы не готовы биться за свою страну и боитесь даже гипотетической интервенции, то о чем с вами вообще разговаривать? Вы боялись жертв и войны? Так посмотрите, чего вы в итоге добились: у нас из-за ваших цветочков и закрученного колеса репрессий такая демография, колоссальная миграция и смертность, что потери нации уже почти как при боевых действиях! Только вы при этом еще и страну сдали без боя.
  • .
    24.05.2026
    То-бок, спачатку пішыце "можно было разнести систему в щепки", а пасля "лучше бойкот".
    Так "в щепки" або "бойкот"? Або "бойкот" разнясе "в щепки?"
    Толькі ваш план дзеянняў раскажыце. Што спачатку і які вынік.
  • .
    24.05.2026
    Дзякуй нарэшце за канкрэтнасць. Па плану:

    АМАП гадамі, а таксама ў 2020-м, трэніраваў дзеянні ў горадзе, перакрыццё вуліц, вулічныя баі, захоп будынкаў.
    Што могуць людзі без зброі, акрамя як забарыкадзіраваць дзверы?
    Пытанне штурму адной адміністрацыі вырашылася бы максімум за палову дня. Параўнайце з захопам "Плошчы Перамен".
    Астатнія адміністрацыі - па чарзе (пратэстоўцаў таксама не адразу ўсіх схапілі, а дабіралі месяцамі, гадамі).
    Кроў, ахвяры іх бы не спынілі, як зараз разумеем.
    Таксама атрымалася бы "бессмысленное самоубийство", але ў масавых памерах.

    У такім сцэнарыі спадзявацца толькі на нешта незвычайнае.
    Напрыклад, што жорсткі захоп будынка прывядзе да таго, што частка сілавікоў, вайскоўцаў стануць на бок народа. Будуць падрыхтаваныя людзі і зброя.
    Але яны бачылі рэпрэсіі супраць мірных людзей і нічога не зрабілі. Значыць, і на супраціў не мірных таксама не адрэагавалі б. Больш за тое, ім пастаянна паказвалі нарэзкі з папярэдніх вулічных стычак: маўляў, паглядзіце, пратэстоўцы жадаюць вас забіць.

    І калі ласка, хопіць мітынгавых прамоў-прэтэнзій: "вы" таксама частка "мы". Калі асабіста нічога не спрабавалі зрабіць, значыць, і вы частка праблемы і агульнай адказнасці за краіну.
  • шклоуски конюх
    24.05.2026
    ., хватит лепить из карателей терминаторов. Я сам видел у себя в городе, как молодые патрули трусливо щемились по дворам от протестующих, а омоныши откровенно тряслись от страха перед массой. Видео в сети полно. Их пара тысяч на всю страну! Пошли бы люди до конца — от них через сутки мокрого места бы не осталось.
    Вы всё ноете про отсутствие оружия. А где его брали украинцы в 2013-2014 годах? Люди шли и брали штурмом ровд, блокировали воинские части. У тех же патрулей в городе есть табельное! Оружие добывается в бою, а не выдается перед хороводом.
    Армия не перешла к вам по одной причине: никто не предает хозяина ради толпы с цветочками. слабовики ломаются только перед реальной силой. Мою энергию и энергию других бойцов слили именно вы — те, кто кричал "не поддавайтесь на провокации".
    Мой вывод из всего этого: вы просто до дрожи боитесь московии. С таким подходом и страхом мы навсегда останемся в физической и ментальной оккупации. И нечего тогда с таким соседом вообще заикаться про независимость. Кто-кто, а москали со слабыми диалоги вообще не ведут — они понимают только силу.
  • .
    24.05.2026
    Патрулі з моладзі пужаліся. Іх трое, а людзей шмат. Вялікія арганізаваныя групы карнікаў - зусім не. Яны выконвалі прыказы, прымянялі зброю.
    У сутычцы непадрыхтаваных людзей без зброі і падрыхтаваных са зброяй перамагаюць другія.
    Вы зараз спрабуеце аргументаваць крыкамі, на пантах. У рэальнасці вырашае халодны разлік, груба: колькасць стралкоў, танкаў і самалётаў з кожнага боку.

    Давайце дагаворым па вашаму канкрэтнаму плану. Пратэстоўцы выканалі ваш загад: захапілі будынак адміністрацыі. Пачынаецца штурм. Свой прагноз я даў. Ваш які?
    Адбываецца цуд і карнікі разбягаюцца?

    > Армия не перешла к вам
    Вось ізноў "да вас". Чаму не "да нас", "армия перешла к нам"?
    Вы самі беларус?

    Што самі канкрэтна рабілі ў 2020-м?
    Спачатку паглядзеў у сваім горадзе на патрулі. Ну добра. Паглядзеў - гэта яшчэ не мірны пратэст нават. Проста сведка падзей.
    Далей што? "Мою энергию и энергию других бойцов слили".
    Вы нейкі прадмет, ануча, вядро, якое ўзялі і з яго нешта злілі? Баец так не скажа.
  • Найперш не галасі!
    24.05.2026
    ., але ж і маеце цярпенне анёльскае.
    Я гэтых троляў-дэматыватараў ігнарую.
    Воіны, ёпрст.. Якіх спыніў букет кветак.
    На суседняй вуліцы.)))
  • шклоуски конюх
    24.05.2026
    ., Да вас", а не "да нас", потому что я категорически отделяю себя от вашей секты мирных протестов. Я белорус, но мне стыдно за ваш карнавал с цветочками.Энергию бойцов слила ваша же толпа, которая готова была сама скрутить и сдать омонышам любого, кто пытался строить баррикады или дать жесткий отпор, ради вашей "мирной картинки". Вы стали живым щитом для режима.Подсчет "танков и самолетов" — это смех. Вы думаете, усатый бы ковровыми бомбардировками Минск накрыл? омонышей — пара тысяч. Если сто тысяч человек занимают центр и администрации, никто их не "штурмует" и не расстреливает из танков. У карателей тупо ломается логистика, заканчивается топливо, еда и ресурсы через двое суток паралича. Но для этого нужна воля, а не снятые носки перед лавочкой. Если бы украинцы в 2014-м считали танки и самолеты Януковича, они бы до сих пор работали на золотой батон как теперь мы на коленьку
  • .
    24.05.2026
    Менавіта на цэнтры горада карнікі і трэніраваліся загадзя. Рассякаць натоўп, пасля паступова выціскаць яго або захопліваць паасобку.
    Вуліцы ў Мінску шырокія, іх шмат. Перакрыць так, каб 2 сутак ніхто не мог выйсці - фантазія. Ім не праблема і па людзях паехаць. Калі што, ёсць і верталёты.
    Акрамя АМАПа, ёсць унутраныя войскі, розныя групы спецназа, проста войскі, проста міліцыя. Нават ДАІ у 2020-м збівала людзей.
    Нельга недаацэньваць ворага.

    Можаце прывесці прыклад з гісторыі, калі мірныя людзі захапілі цэнтр горада і вайскоўцы, гатовыя збіваць і забіваць, з імі нічога не змаглі зрабіць і здаліся?

    Украіна была цалкам у іншым становішчы, там з 1991-га дэмакратыя не прыпынялася і вайсковыя аперацыі супраць людзей былі адзінкавымі.

    А ад беларусаў увогуле сабе аддзяляеце? "Што мы (!) павінны былі зрабіць, каб армія перайшла на наш (!) бок". Складана сказаць ці язык не паварочваецца?

    Што самі спрабавалі зрабіць, акрамя назірання за патрулём?
  • шклоуски конюх
    24.05.2026
    ., интересно, а с чего вы вообще взяли, что это НАША армия? С того, что там московские коллаборанты служат за палку колбасы и льготную квартиру? Если бы это была наша армия, она бы еще 20 лет назад перешла на сторону народа. А сейчас это просто оккупационный гарнизон на службе московии. Ждать от них сочувствия к цветочкам это вообще без комментариев
    Вы просите исторический пример? Пожалуйста Румыния, 1989 год. У Чаушеску была армия, танки и спецслужба Секуритате, которые реально стреляли боевыми по толпе. Но люди вышли не снимать обувь перед лавочками, а сносить режим. И система рухнула за считанные дни.
    А я отделяю себя не от белорусов, а от вашей карнавальной тусовки. Что я делал? Я стоял в толпе и видел, как вы кидаетесь на нормальных мужиков с воплями "не провоцируйте". Вы сами сковали нам руки, а теперь рассказываете байки про вертолеты и непобедимых омоношей которые геноцидят беларусов за палку москвской колбасы
  • Шклоуски конюх
    24.05.2026
    РБ захавала незалежнасць на стагоддзі,
    Страна в глубокой оккупации, здесь всем заправляют московские кураторы через своего гауляйтера. Вы можете сколько угодно заниматься самоуспокоением, кричать про 96%, надеяться, что "транзит к морю" вас спасет, и прикрываться именем Позняка. Только что реально полезного для сноса режима он сделал за последние 20 лет, кроме красивых речей из-за границы? Лично я не знаю. Реальность такова: мы — колония. Я полностью согласен, что независимость — это приоритет. Но чтобы за нее бороться, надо для начала вылечиться от иллюзий, перестать молиться на философов и признать факт: сегодня этой независимости у нас нет.
  • Жвір
    23.05.2026
    Нонсэнс. Лукашэнка - гэта й ёсьць сыстэма несвабоды, адсутнасьці ў людзей правоў і выбару, а ў дзяржавы вершынства закону. Змагацца тут за нешта паасобку не выпадае, бо немагчыма, зусім.

    Вельмі прыкра, але спадарыня сама прымушае асацыяваць сябе з глупствам, з апраметнай цемрай, ды выклікаць, балючае, халера, расчараваньне...
  • Ну
    23.05.2026
    Жвір , дакладна! Ўсё слушна напісана: "за людзей, свабоду і свабодныя выбары" - гэта і ёсць "супраць лукашэнкі"! Што ў Марыі ў галаве, што яна не разумее гэтую відавочнасць!?
  • Чэсныя людзі
    23.05.2026
    Ну, у яе тое што заклалі туды тыя хто адправіў яе на канферэнцыю.
  • Ну
    23.05.2026
    Чэсныя людзі, што вы вярзеце? ёй у мозг хірургічным шляхам мяшочак з лухтой усклалі? І яна нават не ведае, што ён там ляжыць і "выцякае" яе выказваннямі?
  • Жвір
    23.05.2026
    Чэсныя людзі, хто ж гэтыя "тыя" ? Ідэнтыфікуйце, калі ласка.
  • Правільна ўсё кажа
    23.05.2026
    Я цалкам пагаджаюся з гэтымі словамі. Гэта вельмі правільныя словы. Адзінае, што мяне не пакідае адчуванне нейкай засмучанасці чуць гэта ад Марыі Калеснікавай якая далбіла гэтую ўладу на ўвесь сусвет як у апошні раз, а зараз кажа цалкам процілежныя рэчы. Не, ну калі б гэта іншы чалавек казаў, тое , што кажа Калеснікава, гэтай засмучанасці я б не адчуваў, я б пагадзіўся. Але так - гэта крывадушніцтва. Гэта не яе словы, не яе думкі. Яна проста лялька, гаварашчая галава і людзі гэта бачаць і разумеюць.
  • Жвір
    23.05.2026
    Правільна ўсё кажа, нічога падобнага, проста яна гаворыць гэта, як бачна, не вам, а Лукашэнку. Была б пэўна побач, дык і ручку (не дзьвярную) яму пацалавала.
  • ?
    23.05.2026
    Правільна ўсё кажа, пазьняк сюды завітаў?
  • Пацалавала б дзвярную ручку
    23.05.2026
    А западныя партнёры купілі б яе потым. Я не бачу палітычных перспектыў у Калеснікавай.
  • Найперш не галасі!
    23.05.2026
    Жвір , клямку))
  • Чэсныя людзі!
    23.05.2026
    Пакіньце ўжо Марыю ў спакоі. Няхай займаецца музыкай і культурнымі прасторамі. Хопіць яе недарэчна выкарыстоўваць у сваіх маніпуляцыях. Гэта як здзек над ёй ужо.
  • Ну
    23.05.2026
    Чэсныя людзі!, ніякага здзеку! Што чуем, тое і каментуем. А калі чуем нейкае трызненне, не важна ад каго (!), то і каменты адпаведныя.
  • Федута адказаў
    23.05.2026
    Добра адказаў. Але звяртацца трэба не жа Марыі , а да тых хто яе выкарыстоўвае.
  • .
    23.05.2026
    Адно вынікае з другога.
    Для аналогіі, Украіна будавала будучыню для ўкраінцаў, а вымушана ваяваць супраць Пуціна і Расеі. Бо без гэтай другой мэты галоўная (за людзей) не будзе дасягнута. І гэта дыспазіцыя не свабодны выбар Украіны, а наступства агрэсіі РФ.
    Аналагічна, помста дыктатару - не самамэта, а ўмовы, каб адбылося "за людзей, за свабоду, за свабодныя выбары". І перапону ("толькі праз мой труп") навязаў ён сам.

    Таму Калеснікава мае рацыю, калі жадала сказаць, што яе мэта была канструктыўная, пазітыўная, пра будучыню, не проста знішчыць тое, што ёсць, і будзь, што будзе.
    І моцна памылілася, калі дайшла да супрацьстаўлення "не змагацца з Лукашэнкам".

    Тут складаны выбар. Трэба і аддзяляць беларусаў ад лукашэнкаўскай улады, знайсці меры дапамогі людзям пры захаванні антываенных і антытаталітарных санкцый.
    І не стаць на бок зла, бо адмова ЕС ад змагання з Лукашэнкай ёсць лаяльнасць да ворага, здрада.
  • тэст на рэзістэнтнасць арганізму
    23.05.2026
    Маша малайчына, варушыць балота, трымае ў тонусе - дзякуй за гэта. Каб не яе пазбаўленыя здаровага сэнсу заявы, то быў бы поўны тухляк з крызісам дэмакратычнага руху, з адыходам грамадства ад палітычнага парадку дня. А так, яна была не супраць лукі ды лукашызму, а мы - супраць. І застанемся, пакуль гэтыя дзве з'явы не будуць выкараненыя. Свабоды, выбараў, жыцця па-людску, усяго, за што Маша топіць, - няма. Але ў кім/чым справа? Не ясна. Задача з вышэйшай матэматыкі. Думайце, Марыя, можа штосьці зразумееце
  • Axe
    23.05.2026
    Беларусам варта неяк падкрэсьліць, што яна не мае ніякага права выказвацца ад імя Беларусі. Статус палітзьняволенай - не індульгенцыя. Хто і дзеля чаго яе запрасіў?
  • Дурка на гастролях
    23.05.2026
    Когда на детей во дворе нападает бешеный бродячий пёс - что надо делать? Правильно! Надо помазать личики и ручки детишек солнцезащитным кремиком, поправить панамки и угостить мороженым. А главное наставить детей, чтоб учились хорошо, ради будущего.
  • vfif
    23.05.2026
    а какие нужны рекомендации чтобы попасть в арбузный батальон?
  • Арбузик
    23.05.2026
    vfif, Характеристику от БРСМ и справку от венеролога, а дальше как повезет.
  • vfif
    23.05.2026
    Арбузик, спасибо. В батальоне я вовсю буду бороться за людей, за их будущее!
  • Kiwifruit
    23.05.2026
    Перакладу Калеснікаву на іншую мову:
    У Вас няма стратэгіі супраць рэжыму і ваш ціск не мае плену.
    Вашы санкцыі накіраваны не супраць рэжыму, а супраць народу.
    Каб вы хацелі сапраўды зрынуць рэжым, то падтрымалі б войска з беларускіх добраахвотнікаў. Падтрымлівалі б незалежныя беларускія СМІ. Спрыялі б палягчэнню візаў і вучобы ў Эўропе. Вы ніколі б не забаранялі б беларусам жыць і працаваць ў Эўропе. Не абмяжоўвалі б рахункі і не ўскладнялі б жыцце тым хто вымушана з'ехаў з краіны. Але замест таго каб змагацца з рэжымам, вы змагаецеся з людзьмі. Ваша "барадзьба" - бутафорыя.
  • Axe
    23.05.2026
    Kiwifruit, калі трэба настолькі "перакладаць", то значыцца яна вельмі кепска фармулюе свае думкі.
  • імя
    23.05.2026
    Kiwifruit, яна гэта сказала? ( без іроніі, не гляджу арыгінал).
  • Aha
    23.05.2026
    Axe, Вось з гэтым пагаджуся. Яна, нажаль, вельмі кепска фарміруе думкі. Яна фактычна кажа што трэ думаць пра людзей і краіну, думаць пра будучыню. І працаваць ў гэтым накірунку. Бо сення гэта не "ціск" на рэжым, а ціск на людзей. А па сапраўднаму на рэжым ніхто не цісне.
  • Пофігу
    23.05.2026
    Што яна гаворыць. Зеро.
  • Той русафоб з 1990-х
    23.05.2026
    Ахахаха, невероятная Маша ўжо не толькі не супраць Расіі, але таксама не супраць Лукашэнкі.
  • Док
    23.05.2026
    Белорусы, белорусы, ваше сердце под прицелом, за Лукашенко и свободу до конца!
  • нечытало
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Ыван
    23.05.2026
    Машина позиция, это только ее позиция. Она имеет права занимать любую позицию и придерживаться любых взглядов. Эти взгляды мне не близки, я их не разделяю. Борьба с лукашизмом, это борьба со злом. Лукашенко - это олицетворение зла. Его прислужники, Лукашка, - это легионы зла. Таким образом, говоря о том что это было не против него и что сейчас надо искать с ним компромисс, фактически она призывает не противиться злу.
  • Праўда
    23.05.2026
    Ыван, а вас з вашай пазіцыяй таксама цягаюць па канферэнцыях? Тады рэпліка мае сэнс.
  • Марыя
    23.05.2026
    Ыван, с какого хрена маша поскакала возглавлять протест. А наивные простаки ей поверили. Точнее поверили не ей, а московским имджмейкерам бунта 20 года. Они провокаторы такие как маша. Их надо назвать всех поименно, чтоб за версту больше не подошли к беларуси
  • Ыван
    23.05.2026
    Марыя , вы переоценивает роль Маши. Она- пострадавший пассионарной и не более того. Протест стекался из дворовых групп по интересам, собственно и координироваться на месте. Поймите, лукашковый режим надоел большинству, среди которого нашлось достаточно активных без Маши.
  • Стыдно и больно
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Рэчаіснасьць
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Шпак
    23.05.2026
    Большасць з вас не толькі не вывучала родную мову за 30 гадоў, а нават не ўсьвядомілі сэнс роднай мовы для нацыі.
  • Праўда
    23.05.2026
    Шпак, дык Пазьняк вінаваты ж! Спачатку толькі 10 гадоў на вывучэнне даў. Потым у паліцыю пайшоў служыць, чым канчаткова адвярнуў аб беларушчыны ахвочых.
  • І смех і грэх
    24.05.2026
    Праўда, галоднай куме хлеб на ўме.
    Як жа каб не пакланіцца важдзю ўсіх часоў і народаў.
  • Вынікі беларушчыны
    23.05.2026
    Літва - героі накшталт Касцюшкі ды Каліноўскага.
    Беларушчына парадзіла Ціханоўскага й Калесьнікаву.
    Ну, і як вам беларушчына?
  • І смех і грэх
    24.05.2026
    Вынікі беларушчыны , ідзі дамоў, здесь водкі нет.
  • запісваем
    23.05.2026
    Атрымліваецца, што Пазняк зноў меў рацыю адносна прарасейскіх бабарыканцаў.
  • Найперш не галасі!
    23.05.2026
    запісваем , вы там не толькі запісвайце, а яшчэ і чытайце запісанае. Чытайце першакрыніцы.
    Тое, што тут і цяпер пачулі ад Калеснікавай, усю дарогу чулі ад Пазьняка. Толькі не прагучала слова "оттягивать", а так сэнс той самы.
  • Найперш не галасі!
    23.05.2026
    Найперш не галасі! , толькі ня вельмі зразумела каго Марыя плануе адцягваць. І ці плануе ўвогуле.
    У Пазьняка адназначна Лукашэнку адцяваць, гэта ягоны важнейшы пастулат. Абняць і выцягваць.
    У Калеснікавай, падобна, кагосьці там адцягваць міма Лукашэнкі, маўляў, кароль без світы - голы кароль.
  • tut i tam
    23.05.2026
    Люди в 2020 были против Лукошенко а Маша в 2020 была за Лукошенко против людей вот оно как
  • Як так?
    23.05.2026
    Шклоўскі маньяк супраць людзей, супраць свабоды, супраць свабодных выбараў.
    Альбо лыжы не едуць, альбо я нічога не зразумеў.
  • Национал-капиталист Беларуси
    23.05.2026
    [Рэд. выдалена]
  • што
    23.05.2026
    вот би лукашэначка зрабиу свабодныя выбары 🥺🥺🥺
  • Rehab
    23.05.2026
    Сёння казаць маўляў "мы змагаемся не супраць Лукашэнкі, а за людзей, свабоду і свабодныя выбары", гэта прыкладна як у 1941 казаць што мы змагаемся не супраць Гітлера, а за мір і свабоду.

    Нельга змагацца с безіменным злом. У зла ёсць канкрэтнае імя. І яго трэба называць
  • Праўда
    23.05.2026
    Rehab, а якое ж імя ў яго?
  • Праўда
    23.05.2026
    Акрамя “за двіж! за пацанов!” маэстра Каржа, яшчэ ўспомнілася аналогія з Паўднёвага Парку: “Maybe the real treasure was the friends we made along the way“, ці як там.

    Ладна, здзеквацца з розуму і красамоўства Марыі - гэта такое сабе дасягненне.
  • Найперш не галасі!
    23.05.2026
    Rehab, вашае параўнанне акрэсліла цікавы ракурс.
    У 1941 менавіта так і было. Чырвоная Армія ад пачатку адмовілася ваяваць з Гітлерам. ~1 мільён чырвонаармейцаў здаліся ў палон вызваліцелям ад камуністаў. Астатнія мільёны за тыдзень адбеглі ў глыбіню Расіі. Сяляне сустракалі Вермахт з надзеяй вызвалення ад бальшавіцкага прыгону, бандытызму і галечы.
    Разуменне, што чырвонасцяжныя сацыялісты і ў Маскве, і ў Берліне аднолькавыя, прыйшло пазьней.
    Маем вялікі спіс выбітных патрыётаў, каторыя баранілі Беларусь і беларусаў надзеўшы ці то сталінскую форму, ці то гітлераўскую.
  • *
    23.05.2026
    Найперш не галасі! , сталінскую форму, ці то гітлераўскую? Былі формы савецкія і нямецкія/нацысцкія. Так дакладней.
  • Найперш не галасі!
    23.05.2026
    *, нацысцкай формы адзення не было. Гэтаксама як і марксісцкай.
    Доўга пералічваць усе службы і яшчэ падслужбы, якія мелі форму. Рабоча-пралетарскія партыі кіруюць і там, і там, абедзьве пад чырвоным сцягам, і там і там канцлагеры, лагеры смерці і генацыд.
    Але замацаваліся даволі агульныя азначэнні - сталіністы і гітлераўцы. Лепшага не прыдумаў , каб к каменце форму раздзяліць менавіта так.
  • 1
    23.05.2026
    У цэлым яе словы і пазіцыя ўжо не навіна. Яна так выказваецца паслядоўна і з самага пачатку пасля свайго выхаду (а дакладней "выкупу" са зняволення). Што да зместу, то ніякіх перамоваў ніхто з Менску не прапаноўвае. Да іх у свой час яшчэ забытыя цяпер АДС заклікалі, вынік вядомы. Ды і што можа прапанаваць на перамовах поўнасцю залежны ад Масквы суб'ект? Спыніць шары і міграцыю, якія сам жа і арганізуе?
  • Найперш не галасі!
    23.05.2026
    Палітыка робіцца партыямі. Менавіта партыі і грамадскія арганізацыі робяць палітыку.
    Партыя =частка. Частка народу. Таму яны і розныя.
    Памятаеце выступленне, здаецца, на ВНС? Зварот да сваёй партыі: "Я политикой наелся. Синими пальцами держаться не буду. Но с вами что будет?! Вас же порвут на куски!"
    Марыя падае сігнал, што "не порвут" для каго Беларусь не Расія.
    Быў бы чыноўнікам - менавіта так і зразумеў бы сэнс. І тут ім ёсць пра што задумацца, бо "перагортваць старонку", як бачым, ніхто не наважваецца.
  • .
    23.05.2026
    Мяркуеце, яе мэта - стаць пасрэднікам паміж захадам і "элітамі"? Даваць сігналы ў абодва бакі? Адным "не чапайце Лукашэнку", другім "мы вас не будзем чапаць".
    І як, павераць?
    Ці ёсць у вертыкалі ўвогуле тыя "эліты"?

    Ці спрацаваў бы такі падыход ва Украіне, калі казаць "мы змагаемся не супраць Пуціна, а за свабоду нашых людзей". Пачуюць "эліты", спыніцца вайна?
  • :::
    24.05.2026
    ., зноў сам з сабой пішаш?
  • Найперш не галасі!
    24.05.2026
    ., 1) прыклад з Украінай не пасуе да нашай сітуацыі.
    Украіна змагаецца не з Пуціным, а за Украіну.

    2) паглядзіце што робіцца ў свеце - Венесуэла, Іран, на чарзе Куба... Рэжымы не мяняюцца і мяняць іх адпачатку не плануецца.
    Адпачатку план - пакінуць народ ў няволі, а зверху паставіць "нашага сукінага сына", каб пасля "дзярбаніць" край па ўласных кішэнях .
    Так рэалізавана ў Венесуэле, так планавалася ў Іране, так плануецца на Кубе і падобнае мелася правярнуць з Украінай: "або Пуціну Данбас, Луганск і Крым, а мне ўсе радовішчы, або "украінцам патрэбныя тэрміновыя выбары прэзідэнта".

    3) паглядзіце як сцэнар "наш сукін сын" ўжо рэалізуецца ў Беларусі: "Дай мне калій і ты будзеш свой, "сукін сын", але ўжо законны легальны і рукапаціскальны".

    4) Калеснікава прапануе іншы аспект для міжнароднае палітыкі адносна Беларусі. Не абняць узурпатара і плакаць ў яго на плячы, а падтрымаць еўрапейскі выбар грамадзянаў Беларусі, дапамагчы ім зрабіць гэты выбар.
    Вобразна кажучы, забраць ў Еўропу ўсіх агулам, пакуль гэта магчыма.
    У гэтай стратэгічнай задачы персанальна Лукашэнка тут расходны матэрыял. Іначай ён сам становіцца расходным матэрыялам пуцінскіх войнаў.
    Істотны момант, прашу адрозніваць - не персанальна Лукашэнку легімітызаваць як адзінага і незаменнага гаранта-калабаранта, а змагацца за беларусаў і Беларусь як частку Еўропы.

    5) абсалютна зразумела, што еўраінтэграцыія беларусаў адразу на ўсіз ўзроўнях абуджае шаленства Масквы.
    Паглядзіце што робіцца ў Беларусі: вынішчэнне любых праяваў еўрапейскасці беларусаў, іх інтэграванасці ў Еўропу. Гэта датычыць усіх галінаў жыцця - эканомікі, культуры , навукі, адукацыі, выхавання, абароны радзімы..
    На гэты ціск беларусы персанальна адказваюць толькі яшчэ большай персанальнай еўраінтэграцыяй - едуць на работу, на вучобу, з'язджаюць назаўжды. Хіба тут няма праблемы для нас?

    6) не магу варажыць як будуць рэалізаваныя прапановы агучаныя Калеснікавай.
    Не бачу падставаў галасіць з прапановы "карэкціроўкі цэлі": мэтай палітыкі зрабіць еўраінтэграцыю беларусаў, а не замену Лукашэнку на неЛукашэнку.
    Вар'яцкая атака росструктураў зразумелая, а астатнім героям ізноў чырвоная памада і жанчына з кветкамі замінаюць рабіць подзвігі?
  • Найперш не галасі!
    24.05.2026
    ., да напісанага дадам: свежае прачытанне ўжо значнай колькасці каментароў муляе вока характэрным рускім сінтаксісам, рускімі арыенцірамі і рускім жаргонам.
    Такія каментары маюць агульны сэнс - "не надо её слушать!"
  • .
    24.05.2026
    Так сутнасць канкрэтных прапаноў і ёсць галоўнае. Але ўсе прамовы заканчваюцца на агульных словах.
    Многія за перамовы, за меры дапамогі людзям і аддзяляць іх ад улады. Пазняк, Кавалеўскі, Краўцоў і г.д. Зараз Калеснікава. І ўсе агульнымі словамі.
  • Найперш не галасі!
    24.05.2026
    .,
    1) можа і нічога не стрэліць.
    Рашэнне задачаў, якія Марыя акрэсліла, узроўню прэм'ераў і еўракамісій, а ў іх свой кантэкст і прыярытэты, вайна перад носам.
    2) ад пералічаных вамі персанажаў Марыя і ейныя прапановы істотна адрозніваюцца.
    Марыя не ваюе з ОСЦ, як Кавалеўскі.
    Марыя не разводзіць каламуць "Рассссия наш актив", як Краўцоў.
    Марыя не прапануе легітымізаваць Лукашэнку як адзінага гаранта дзяржаўнасці, як гэта пад розным соўсам ужо каторы год залівае нам Пазьняк.
    Марыя не асуджае пратэст і змаганне, не навязвае байкот пад плінтусам "з'ездзіце на лецішча замест выбараў".
    Марыя не збегла ("выклікаў таксоўку і ехаў праз ачэплены аўтаматчыкамі раён" (с)успаміны-першакрыніцы).
    Марыя не зарабляе на модным фемінізме і лгбт, не піша прасціны пасквіляў.
    Марыя спрабуе прапанаваць карэкціроўку стратэгіі менавіта еўрапейскім палітыкам, тым ад каго будова Еўропы залежыць сёння і заўтра.

    Папраўце па сутнасці калі ў напісаным штосьці наблытана.
  • .
    24.05.2026
    Розніца ўвогуле ёсць. Марыя мае годнасць.
    Я параўноўваю не ўсё ў паводзінах, а бягучую палітычную лінію. Ва ўсіх гэтых палітычных акторах яна ў тым, каб 1) ціснуць на Еўропу; 2) дабіцца лепшага для беларусаў; 3) не казаць канкрэтных прапаноў.
    Ну напрыклад: яны жадаюць нейкія санкцыі антываенныя абмяняць на спыненне рэпрэсій, ці што? Не кажуць. Проста людзі з крытыкай, што так, як зараз, эфекту няма, а трэба за ўсё добрае. Вада.
  • Найперш не галасі!
    24.05.2026
    .,
    Вялікая плынь збіраецца і з дробных ручаёў, што бягуць адзін аднаму насустрач.
    Ці як пісаў Максім Багдановіч, "руплівая пчала збірае мёд і з горкіх кветак".
    Неўзабаве пабачым. Я нічога не прагназую.
  • .
    24.05.2026
    Я баюся, што могуць і дапрасіцца. Знойдуцца ў Еўропе людзі, якія іх пачуюць і пойдуць насустрач Лукашэнке.
    Людзі тыпа Орбана, Фіцы, Трампа, Шродэра, Падалякі (перыяду 2022-24). У каштоўнасцях такіх людзей няма ні Еўропы, ні беларусаў.
    Але ці спадабаецца беларусам вынік?
  • цяжка гэта ўсе
    23.05.2026
    Я понимаю почему она говорит это и как ей тяжело будет выдерживать хейт людей, которые не понимают ДЛЯ ЧЕГО она говорит эти слова. Надо иметь очень сильный внутренний стержень, конечно

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць